U maakt gebruik van Internet Explorer 11. Deze browser wordt niet meer ondersteund.

Voor een optimale gebruikerservaring adviseren we u een andere browser te installeren. QV eHerkenning ondersteunt de laatste versies van: Edge, Chrome, Firefox en Safari.

Shape
Banner
EH

Ketenmachtiging eHerkenning voor organisaties

Een ketenmachtiging is noodzakelijk wanneer u werk wilt laten uitvoeren door een andere partij waarvoor eHerkenning benodigd is. Denk hierbij aan een subsidieaanvraag bij de gemeente door een bureau, aangifte bij de Belastingdienst door uw boekhouder of het ziek melden van medewerkers bij het UWV door uw verloner.

Met een ketenmachtiging, geeft u een ander bedrijf toestemming om namens u en uw organisatie in te loggen en handelingen uit te voeren bij een dienstverlener die om eHerkenning vraagt. U bepaalt zelf bij welke dienstverlener de intermediair wel en niet mag inloggen. Het voordeel van deze werkwijze is dat is u zelf geen eHerkenning hoeft aan te schaffen.

Een ketenmachtiging bij QuoVadis kost in de basis €19,95.
Bent u intermediair en wilt u bij uw klanten ketenmachtigingen aanvragen? Dan krijgt u 10% korting. Voor een duidelijk overzicht van de kosten en de voorwaarden, kunt u volledig vrijblijvend een offerte aanvragen.

Vraag direct een offerte aan

Ketenmachtigingen in het kort. 

Bekijk onderstaande video voor meer uitleg over ketenmachtigingen.

Een ketenmachtiging verlenen en vastleggen.

In de meeste gevallen zal een intermediair u benaderen met de vraag om een ketenmachtiging vast te leggen. De intermediair zal dit proces grotendeels begeleiden. Het proces bestaat uit het tekenen van papieren contracten waarna deze machtiging digitaal wordt vastgelegd bij een leverancier van eHerkenning. De Beheerapplicatie van QuoVadis biedt een duidelijk overzicht van intermediairs aan wie een ketenmachtiging is verleend en voor welke diensten of dienstverleners deze ketenmachtiging geldt.

Zelf een ketenmachtiging initiëren.

Wanneer u zelf een ketenmachtiging wilt vastleggen zodat een ander bedrijf namens uw organisatie kan handelen, dan is het raadzaam dit met de betreffende intermediair te overleggen. U kunt dan het reguliere proces van de intermediair volgen.

Een verleende ketenmachtiging intrekken. 

Zet u de samenwerking met de intermediair stop? Zorg er dan voor dat u de verleende ketenmachtiging weer intrekt. Het intrekken van een verleende ketenmachtiging gaat ook heel simpel vanuit de QV Beheerapplicatie

Ketenmachtiging eHerkenning voor intermediairs.

Wanneer u werk wilt uitvoeren voor uw klanten waarbij eHerkenning benodigd is dan zult u een machtiging van de klant moeten hebben. Een machtiging om namens een klant te mogen handelen heet een ketenmachtiging. Dit is nodig als u werkzaamheden uitvoert voor meerdere bv’s bij de Belastingdienst, het UWV en andere dienstverleners.

Ketenmachtigingen in het kort. 

Bekijk onderstaande video voor meer uitleg over ketenmachtigingen.

Een ketenmachtiging initiëren en vastleggen.

In de meeste gevallen zal u als intermediair de klant benaderen met de vraag om een ketenmachtiging vast te leggen zodat u uw werkzaamheden kunt blijven uitvoeren. 

Machtigingen en periode. 

Dit proces start met het voorleggen van een papieren contract waarmee de klant uw organisatie machtigt. In dit contract liggen in ieder geval de dienst, de dienstverlener en de machtigingsperiode vast. Een contract kan ook een zogenaamde dienstverlenersmachtiging of algemene machtiging bevatten. Met een dienstverlenersmachtiging heeft u de mogelijkheid om in te loggen bij alle huidige en toekomstige diensten van een bepaalde dienstverlener. Met een algemene machtiging kunt u bij alle dienstverleners tot een bepaald betrouwbaarheidsniveau inloggen. De machtigingsperiode is maximaal vijf jaar. Na deze periode dient de klant opnieuw te tekenen voor de ketenmachtiging. 

Uw medewerkers.

Nadat de klant het papieren contract heeft vastgelegd moet de ketenmachtiging specifiek aan een eigen medewerker worden toegewezen. Zo is de keten volledig controleerbaar. Voorwaarde is dus dat al uw eigen medewerkers, die namens andere organisaties gaan inloggen, in het bezit zijn van eHerkenning op het juiste niveau. Bij een uitdiensttreding van een eigen medewerker dient deze ketenmachtiging aan een andere werknemer toegewezen te worden. In verband met geldende privacywetgeving is de klant niet op de hoogte welke medewerker namens hem inlogt. Het toewijzen van een medewerker gebeurt op een separaat formulier.

Vastlegging.

De papieren afspraken moeten digitaal vastgelegd worden bij een van de leveranciers van eHerkenning.  Elke leverancier kent zijn eigen procedure hiervoor. QuoVadis ondersteunt dit proces volledig online via de Beheerapplicatie en de ketenmachtiging add-on.

Doe een offerte aanvraag voor uw organisatie voor de ketenmachting add-on.

 

Direct een ketenmachtiging eHerkenning aanvragen.

Wanneer u zelf een ketenmachtiging eHerkenning wilt vastleggen zodat een andere bedrijf namens uw organisatie kan handelen, dan is het raadzaam dit met de betreffende intermediair te overleggen. U kunt dan het reguliere proces van de intermediair volgen.

Ketenmachtiging afgeven

Wanneer u toch zelf een ketenmachtiging wilt initiëren dan kan dat ook. Klik hier om te zien hoe dit werkt.  Dit is alleen mogelijk als u zelf een EH3 middel heeft en beheerder bent van uw organisatie met toegang tot de Beheerapplicatie van QuoVadis.

EH

Aan de slag Start direct je aanvraag voor eHerkenning van QuoVadis.

Start voor maar €29,95 met eHerkenning van QuoVadis en log veilig in bij alle aangesloten dienstverleners, nu en in de toekomst.